[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 14، شماره 1 - ( بهار 1387 ) ::
جلد 14 شماره 1 صفحات 160173-0 برگشت به فهرست نسخه ها
ویژگیهای مطلوب دانشجویان و اعضای هیئت علمی در یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی ایران: دیدگاه دانشجویان دوره های مجازی
جعفر یعقوبی 1، دكتر ایرج ملک محمدی2، دكتر هوشنگ ایروانی3، دكتر محمد عطاران4
1- مربي ، Jafar230@yahoo.com
2- استاد
3- دانشيار
4- استاديار
چکیده:   (19651 مشاهده)
هدف کلی این تحقیق تعیین ویژگیهای مطلوب دانشجویان و اعضای هیئت علمی در یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی ایران از دیدگاه دانشجویان دوره های مجازی است. این تحقیق از نظر ماهیت از نوع پژوهشهای کمّی، از نظر میزان کنترل متغیرها از نوع غیر آزمایشی و از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. ابزار اصلی تحقیق پرسشنامه الکترونیکی بود. نتایج نشان داد در بین ویژگیهای مطلوب برای دانشجویان دوره های مجازی اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری، مشارکت و خلاقیت، مهارت در فناوری اطلاعات و عوامل انگیزشی از اولویت بیشتری برخوردار است. از دیدگاه پاسخگویان مدیریت و تشویق، تعامل مجازی، پشتیبانی از دانشجویان، تعهد الکترونیکی، تأمین محیط تعاملی و نگرش مثبت به یادگیری الکترونیکی مهم ترین ویژگیهای مطلوب اعضای هیئت علمی در یادگیری الکترونیکی به شمار می روند. با توجه به نتایج، عوامل مؤثر در موفقیت نظام آموزش و یادگیری الکترونیکی را می توان به دو دسته عوامل پشتیبانی و محتوا و ابزارهای آموزشی دسته بندی کرد.
واژه‌های کلیدی: یادگیری الکترونیکی، آموزش عالی و دانشجویان دوره های مجازی
متن کامل [PDF 176 kb]   (4629 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش عالی
دریافت: ۱۳۸۷/۴/۹ | ویرایش نهایی: ۱۳۸۸/۷/۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yaghoubi J, Malek Mohammadi I, Iravani H, Attaran M. Desired Characteristics of Faculty Members and Students in E-Learning in Higher Education of Iran: Virtual Students’ Viewpoint. IRPHE. 2008; 14 (1) :160173-0
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-192-fa.html
یعقوبی جعفر، ملک محمدی ایرج، ایروانی هوشنگ، عطاران محمد. ویژگیهای مطلوب دانشجویان و اعضای هیئت علمی در یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی ایران: دیدگاه دانشجویان دوره های مجازی . فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1387; 14 (1) :160173-0

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-192-fa.html

سال 14، شماره 1 - ( بهار 1387 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.054 seconds with 801 queries by yektaweb 3566