[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 1395، شماره 3 - ( پاییز 1395 ) ::
جلد 1395 شماره 3 صفحات 1-17 برگشت به فهرست نسخه ها
الگویی برای بالندگی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تهران
داود قرونه 1، سیدمحمد میرکمالی2، عباس بازرگان3، سید کمال خرازی4
1- استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد ، d.ghoroneh@um.ac.ir
2- دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
3- استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
4- استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
چکیده:   (602 مشاهده)

این پژوهش با هدف تدوین الگویی برای بالندگی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران و با رویکرد آمیخته اکتشافی انجام شد. بخش کیفی پژوهش به روش مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و بخش کمّی آن به شیوه توصیفی- تحلیلی اجرا شد. نتایج بخش کیفی پژوهش نشان داد که بالندگی اعضای هیئت علمی پنج مؤلفه اصلی شامل آموزشی، پژوهشی، خدمات تخصصی، فردی و سازمانی و  30 شاخص دارد. نتایج بخش کمّی نشان داد که از دیدگاه اعضای هیئت علمی وضعیت کلی بالندگی اعضای هیئت علمی در دانشگاه تهران بالاتر از میانگین و نسبتاً مطلوب است، ولی وضعیت دو مؤلفه آن؛ یعنی بالندگی خدمات تخصصی و بالندگی سازمانی پایین‌تر از میانگین است.

واژه‌های کلیدی: آموزش عالی، اعضای هیئت علمی، بالندگی حرفه‌ای، دانشگاه تهران
متن کامل [PDF 195 kb]   (353 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: روانشناسی
دریافت: ۱۳۹۶/۱/۳۰ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۶/۱/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱/۳۰ | انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghorooneh D, Mirkamali S M, Bazargan A, Kharazi S K. A model for faculty development at the University of Tehran. Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education. 2016; 1395 (3) :1-17
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-3060-fa.html
قرونه داود، میرکمالی سیدمحمد، بازرگان عباس، خرازی سید کمال. الگویی برای بالندگی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تهران. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1395; 1395 (3) :1-17

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-3060-fa.html

سال 1395، شماره 3 - ( پاییز 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.049 seconds with 793 queries by yektaweb 3461