[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 16، شماره 4 - ( زمستان 1389 ) ::
جلد 16 شماره 4 صفحات 73-96 برگشت به فهرست نسخه ها
ارتباط راهبردهای شناختی، فراشناختی و تعاملات دانشجویان در آموزش مجازی با پیشرفت تحصیلی
نسیم سعید 1، حسین زارع2، نعمت اله موسی پور3، محمد رضا سرمدی2، محمود هرمزی4
1- دانشجوی دکتری آموزش از دور، دانشگاه پیام نور تهران ، nasimsaeid@yahoo.com
2- دانشیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه پیام نور تهران
3- دانشیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان
4- استادیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه پیام نور تهران،
چکیده:   (9196 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی ارتباط کاربرد راهبردهای شناختی، فراشناختی و تعاملات با پیشرفت تحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشگاههای مجازی بود. در یک بررسی توصیفی – همبستگی 352 دانشجو در دوره کارشناسی دانشگاههای مجازی انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه دو بخشی با 38 گویه بود. معدل دانشجویان به‌عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. داده‌ها به کمک آزمونهای آماری تی، تحلیل واریانس، رگرسیون ساده و چندگانه تحلیل شد. یافته‌های به‌دست آمده از پژوهش حاکی از ارتباط معنادار راهبردهای شناختی، فراشناختی و تعاملات در محیط مجازی با پیشرفت تحصیلی است. همچنین، مؤلفه‌ای که بیشترین توان پیش‌بینی در تعاملات و پیشرفت تحصیلی را داشت، تعامل استاد با یادگیرنده و در راهبردهای شناختی و فراشناختی طراحی و برنامه‌ریزی بود.
واژه‌های کلیدی: راهبردهای شناختی و فراشناختی، تعاملات، دانشجویان، آموزش مجازی.
متن کامل [PDF 348 kb]   (2034 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۹۰/۵/۵
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saeed N, Zare H, Moosapour N, Sarmadi M, Hormozi M. The Study of Relationship Between Students’ Cognitive and Meta-cognitive Strategies and Interactions in Virtual Education with Academic Achievement. IRPHE. 2011; 16 (4) :73-96
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-1010-fa.html

سعید نسیم، زارع حسین، موسی پور نعمت اله، سرمدی محمد رضا، هرمزی محمود. ارتباط راهبردهای شناختی، فراشناختی و تعاملات دانشجویان در آموزش مجازی با پیشرفت تحصیلی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1389; 16 (4) :73-96

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-1010-fa.html



سال 16، شماره 4 - ( زمستان 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3660