[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 17، شماره 1 - ( بهار 1390 ) ::
جلد 17 شماره 1 صفحات 137-154 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و تحلیل موانع و عوامل بازدارنده به کارگیری و توسعه یادگیری الکترونیکی در دانشگاه پیام‌نور
مینا موسوی 1، مهناز محمدزاده نصرآبادی2، دکتر غلامرضا پزشکی‌راد3
1- دانش آموخته کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس ، mousavi_mina@yahoo.com
2- مربي دانشگاه پیام نور مرکز مشکین‌شهر، اردبیل
3- دانشيار دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (11741 مشاهده)
روند استفاده از یادگیری الکترونیکی در آموزش‌عالی رو به افزایش است. دانشگاه پیام‌نور نیز همانند بسیاری از دانشگاهها به دنبال استفاده و توسعه یادگیری الکترونیکی است. هدف کلی این پژوهش شناسایی و تحلیل موانع و عوامل بازدارنده به‌کارگیری و توسعه یادگیری الکترونیکی در دانشگاه پیام نور اردبیل از دیدگاه اعضای هیئت علمی بود. از روش توصیفی- همبستگی برای انجام دادن پژوهش و از پرسشنامه برای گردآوری اطلاعات استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش اعضای هیئت‌علمی و مدرسان مدعو دانشگاه پیام نور استان اردبیل بود. تعداد 160 نفر از آنها با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی به‌عنوان اعضای نمونه مورد مطالعه انتخاب شدند. نتایج تحلیل داده‌ها حکایت از شناسایی هفت مانع شامل نبود تناسب میان روش و محتوا، نبود دسترسی- مهارتی، نگرشی، فرهنگی، اعتباری- تشویقی، زیرساختی و موانع مرتبط با تلفیق آموزش الکترونیکی به آموزش سنتی، موانع به‌کارگیری و توسعه یادگیری الکترونیکی داشت. این عوامل هفت‌گانه 8/61 درصد از کل واریانس مربوط به متغیرهای موانع یادگیری الکترونیکی را تبیین کردند.
واژه‌های کلیدی: یادگیری الکترونیکی، موانع، دانشگاه پیام نور، اردبیل، ایران.
متن کامل [PDF 2081 kb]   (2739 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۹۰/۶/۱۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mousavi M, Mohammadzadeh Nasrabadi M, Pezeshki-Rad G R. Identifying and Analyzing Barrier and Inhibitor Factors for Implementation and Development of E-learning in Payame Noor University. IRPHE. 2011; 17 (1) :137-154
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-1046-fa.html

موسوی مینا، محمدزاده نصرآبادی مهناز، پزشکی‌راد غلامرضا. شناسایی و تحلیل موانع و عوامل بازدارنده به کارگیری و توسعه یادگیری الکترونیکی در دانشگاه پیام‌نور. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1390; 17 (1) :137-154

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-1046-fa.html



سال 17، شماره 1 - ( بهار 1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731