[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 17، شماره 3 - ( پاییز 1390 ) ::
جلد 17 شماره 3 صفحات 135-151 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور همدان بر اساس مدل سروکوآل
علی عنایتی نوین فر 1، مجید یوسفی افراشته2، لیلا صیامی3، محمد جواهری دانشمند4
1- کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه تهران ، enayati_ut1387@yahoo.com
2- دانشجوی دکتری سنجش آموزش دانشگاه تهران
3- عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور واحد پارسیان، هرمزگان
4- کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت معلم تهران
چکیده:   (11367 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی مرکز آموزشی دانشگاه پیام نور همدان بوده است. جامعه آماری این پژوهش 300 نفر از دانشجویان بودند که به‌صورت تصادفی از بین دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد همدان انتخاب شدند. با استفاده از مدل سروکوال داده‌های لازم در دو زمینه ادراک و انتظار گردآوری شد. گردآوری داده‌ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته با پنج عامل استخراج شده از طریق تحلیل عاملی صورت گرفت. نتایج نشان داد که ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزش ارائه شده در حد پایین و انتظاراتشان در حد بالاست و همچنین، میانگین شکاف ادراک و انتظار دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی در همه ابعاد مدل سروکوال منفی است و در آزمون t در سطح 05/0 معنادار است. بیشترین شکاف در بعد همدلی (806/2-) و بعد از آن به ترتیب در بعد اطمینان (437/2-)، تضمین (32/2-)، ملموسات (217/2-) و کمترین شکاف در بعد پاسخگویی (072/2-) مشاهده شد. در واقع، نتایج نشان می‌دهد که دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور واحد همدان راضی نیستند و خدمات آموزشی ارائه شده انتظارات دانشجویان را برآورده نمی-کند.
واژه‌های کلیدی: کیفت، کیفیت خدمات، ارزیابی، آموزش عالی، دانشجو.
متن کامل [PDF 212 kb]   (2923 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۹۰/۱۲/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۴/۷/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Enayati Novinfar A, Uosefi M, Siyami L, Javaheri Daneshmand M. Evaluation of the Quality of Education Services of Payam Noor University of Hamedan Based on the SERVQUAL Model. IRPHE. 2011; 17 (3) :135-151
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-1268-fa.html

عنایتی نوین فر علی، یوسفی افراشته مجید، صیامی لیلا، جواهری دانشمند محمد. ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور همدان بر اساس مدل سروکوآل. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1390; 17 (3) :135-151

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-1268-fa.html



سال 17، شماره 3 - ( پاییز 1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3660