:: سال 18، شماره 1 - ( بهار 1391 ) ::
جلد 18 شماره 1 صفحات 113-128 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نقش مهارتهای توسعه فردی در برنامه درسی در شکل گیری قابلیت اشتغال در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های کشاورزی دانشگاه تهران
شهلا آقاپور1، دکتر سید حمید موحد محمدی2، دکتر امیر علم بیگی3، دکتر حسین شعبانعلی فمی2
1- کارشناس ارشد آموزش کشاورزی دانشگاه تهران
2- دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران
3- دکترای تخصصی ترویج کشاورزی دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی دانشگاه تهران ، alambaigi_80@yahoo.com
چکیده:   (8120 مشاهده)
هدف کلی این پژوهش بررسی مؤلفه‌های مؤثر در شکل‌‌گیری مهارتهای توسعه فردی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های کشاورزی دانشگاه تهران بود. برای این مطالعه از روش پیمایشی استفاده شد. پاسخگویان 310 نفر بودند که از جامعه‌ای آماری 1491 نفره دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه‌ای با قسمتهای مختلف برای اندازه‌گیری سازه‌های مورد مطالعه بود. داده‌ها با استفاده از روش آماری رگرسیون چندگانه خطی استفاده شده است. یافته‌های تحقیق حاکی از آن است که مهارتهای توسعه فردی به میزان چشمگیری در شکل‌گیری قابلیت اشتغال مؤثرند که در این خصوص نگرشهای مناسب حرفه‌ای در ارتباط با کشاورزی مهم‌ترین نقش را در شکل‌گیری قابلیت اشتغال دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته-های کشاورزی داشت.
واژه‌های کلیدی: قابلیت اشتغال، مهارتهای توسعه فردی، برنامه درسی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشگاه تهران.
متن کامل [PDF 1663 kb]   (2586 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۹۱/۸/۱۰ | پذیرش: ۱۳۹۴/۷/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۱ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۴/۷/۲۱


XML   English Abstract   Print



سال 18، شماره 1 - ( بهار 1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها