[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 19، شماره 4 - ( زمستان 1392 ) ::
جلد 19 شماره 4 صفحات 117-139 برگشت به فهرست نسخه ها
مطالعه رضایتمندی دانشجویان از ارائه خدمات دانشجویی در دانشگاه پیام نور
خدیجه حاتمی فر 1، دکتر علی اصغر کاکو جویباری2، دکتر محمدرضا سرمدی2
1- ، hatamifar33@yahoo.com
2- دانشيار
چکیده:   (3725 مشاهده)
امروزه، به دلیل مباحث رقابتی جدیدی که در بسیاری از دانشگاههای ایران به وجود آمده، آنها را در یک فرایند تغییر درگیر ساخته است و بر این اساس، سعی می‌کنند تا رضایت بیشتری را برای مشتریان و دانشجویان خود فراهم آورند. رضایتمندی بازتاب مؤثر بودن تمام حیطه‌های آموزشی از نظر علمی و عملی است. پژوهش حاضر با هدف مطالعه رضایتمندی دانشجویان از ارائه خدمات دانشجویی در دانشگاه پیام نور انجام شد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و روش آن میدانی و از نوع توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری(29537 نفر) دانشجویان ورودی دوره کارشناسی سالهای 1384، 1385 و1386 دانشگاه پیام نور مرکز تهران بودند که بر اساس جدول مورگان تعداد 379 نفر به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای سهمیه‌ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته‌ای بود که روایی و پایایی آن در پژوهش ایزدی و همکاران 88/. حاصل شده است. در این پژوهش تحلیلها با استفاده از نرم‏افزار SPSS، آماره‌های توصیفی و با توجه به ماهیت سؤالهای پژوهش از آزمون مناسب آماری t-test و تحلیل واریانس یکطرفه استفاده شده است. نتایج نشان داد میانگین مشتری محوری دانشگاه پیام نور در سطح کم ارزیابی می‌شود و این بدان معناست که دانشجویان رضایت کمی از نحوه ارائه خدمات آموزشی دانشگاه دارند. همچنین، تفاوت معناداری بین گروههای آموزشی دانشگاه پیام نور مرکز تهران در مقایسه با یکدیگر از نظر مشتری محوری مشاهده نشد و میزان مشتری محوری دو دانشکده علوم انسانی و علوم پایه به یک اندازه بود.
واژه‌های کلیدی: رضایتمندی، دانشگاه پیام نور، خدمات دانشجویی، نگرش، مشتری مداری.
متن کامل [PDF 293 kb]   (3438 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۹۳/۵/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۳/۵/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۳/۵/۱۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hatamifar K, Kakoojooybari A, Sarmadi M. A Study of Students Satisfaction with Student Services at Payam Noor University. IRPHE. 2014; 19 (4) :117-139
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-2157-fa.html

حاتمی فر خدیجه، کاکو جویباری علی اصغر، سرمدی محمدرضا. مطالعه رضایتمندی دانشجویان از ارائه خدمات دانشجویی در دانشگاه پیام نور . فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1392; 19 (4) :117-139

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-2157-fa.html



سال 19، شماره 4 - ( زمستان 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3755