[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 20، شماره 1 - ( بهار 1393 ) ::
جلد 20 شماره 1 صفحات 101-122 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه بین مدل برنامه ریزی درسی مرجح اعضای هیئت علمی با روشها و راهبردهای تدریس و فنون ارزشیابی مورد استفاده آنان
دکتر مهدی محمدی 1، دکتر رحمت اله مرزوقی2، دکتر جعفر ترک زاده3، ندا ناظم نژاد
1- استادیار ، m48r52@gmail.com
2- دانشیار
3- استادیار
چکیده:   (3766 مشاهده)
رویکردهای اعضای هیئت‌علمی به برنامه‌ریزی درسی مبنای به‌کارگیری روشهای تدریس، راهبردهای تدریس و فنون ارزشیابی آنهاست. هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه بین مدل برنامه‌ریزی درسی مرجح اعضای هیئت علمی با روشها و راهبردهای تدریس و فنون ارزشیابی مورد استفاده آنان بود. روش تحقیق توصیفی – پیمایشی از نوع تبیینی و جامعه تحقیق شامل کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز شامل 661 نفر در سال 90-1389 بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای 71 عضو هیئت‌علمی انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل مقیاس محقق ساخته مدل برنامه‌ریزی درسی و پرسشنامه بررسی عملکرد اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی و یادگیری بود که پس از محاسبه روایی و پایایی توزیع و جمع‌آوری شد. داده‌ها با استفاده از آزمون فریدمن و تحلیل واریانس چندمتغیره تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که مدل برنامه‌ریزی درسی نیمه متمرکز مدل مرجح اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شیراز است، رابطه معناداری بین مدل برنامه‌ریزی درسی مرجح اعضای هیئت علمی با روشها و راهبردهای تدریس آنان وجود دارد، تعامل مدل برنامه‌ریزی درسی و سابقه تدریس اعضای هیئت علمی با روشها، راهبردهای تدریس و فنون ارزشیابی آنان رابطه معنادار دارد و تعامل مدل برنامه‌ریزی درسی مرجح با مرتبه علمی اعضای هیئت علمی با روشها و راهبردها و فنون ارزشیابی آنان رابطه معنادار ندارد.
واژه‌های کلیدی: مدل برنامه ریزی درسی، راهبردهای تدریس، روشهای تدریس، فنون ارزشیابی.
متن کامل [PDF 335 kb]   (1936 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۹۳/۸/۷ | پذیرش: ۱۳۹۳/۸/۷ | انتشار: ۱۳۹۳/۸/۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadi M, Marzooghi R, Torkzade J, Nazemnezhad N. Examining relationship between Shiraz University faculty members' preference curriculum development model and their performance in teaching strategies and methods, and evaluation techniques in teaching-learning process. IRPHE. 2014; 20 (1) :101-122
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-2223-fa.html

محمدی مهدی، مرزوقی رحمت اله، ترک زاده جعفر، ناظم نژاد ندا. بررسی رابطه بین مدل برنامه ریزی درسی مرجح اعضای هیئت علمی با روشها و راهبردهای تدریس و فنون ارزشیابی مورد استفاده آنان. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1393; 20 (1) :101-122

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-2223-fa.html



سال 20، شماره 1 - ( بهار 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3752