[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 20، شماره 3 - ( پاییز 1393 ) ::
جلد 20 شماره 3 صفحات 121-140 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل مؤثر بر وفاداری دانشجو: رویکرد بازاریابی رابطه‌مند
دکتر حسین مطهری نژاد 1، محمد احمدی ده قطب الدینی2
1- استاديار بخش علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان ، hmotahhari@yahoo.com
2- دانشجوی دکترای سنجش آموزش دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اَنار
چکیده:   (2635 مشاهده)
این پژوهش با هدف ارائه مدلی مبتنی بر رویکرد بازاریابی رابطه‌مند به‌منظور تعیین عوامل مؤثر بر وفاداری دانشجو انجام شد. برای این منظور یک نمونه 696 نفری از دانشجویان دوره کارشناسی به‌صورت طبقه‌ای انتخاب شدند. با استفاده از پرسشنامه داده‌های مورد نیاز در خصوص متغیرهای مدل پیشنهادی گردآوری و برای تحلیل آنها از روش تحلیل مسیر استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که ضرایب مسیر کیفیت خدمات، فعالیتهای اجتماعی و امکانات بر رضایت دانشجو، ضرایب مسیر کیفیت خدمات، فعالیتهای اجتماعی، امکانات و رضایت دانشجو بر شهرت دانشگاه و ضرایب مسیر رضایت دانشجو و شهرت دانشگاه بر وفاداری به دانشگاه معنادار است. اما ضرایب مسیر فناوری اطلاعات بر رضایت دانشجو و شهرت دانشگاه معنادار نبود. در ضمن، رضایت دانشجو نسبت به شهرت دانشگاه پیش‌بینی کننده بهتری برای وفاداری دانشجو به‌شمار می‌آید. شناخت در خصوص عناصر مدل پیشنهادی و نوع ارتباط آنها با یکدیگر گامی مؤثر برای جذب و حفظ دانشجو در مؤسسات آموزش‌عالی است.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی آموزش عالی، بازاریابی رابطه‌مند، وفاداری دانشجو، شهرت دانشگاه، رضایت دانشجو
متن کامل [PDF 282 kb]   (1518 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۹۴/۳/۳۱ | پذیرش: ۱۳۹۴/۳/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۴/۳/۳۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Motahhari Nejad H, Ahmadi Deh Ghotbaddini M. Effective factors on student loyalty: a relationship marketing approach. IRPHE. 2014; 20 (3) :121-140
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-2446-fa.html

مطهری نژاد حسین، احمدی ده قطب الدینی محمد. عوامل مؤثر بر وفاداری دانشجو: رویکرد بازاریابی رابطه‌مند. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1393; 20 (3) :121-140

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-2446-fa.html



سال 20، شماره 3 - ( پاییز 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.66 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3647