[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 21، شماره 1 - ( بهار 1394 ) ::
جلد 21 شماره 1 صفحات 83-107 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر تصویر ذهنی اعتبار علمی دانشگاه بر نگرش دانشجویان در باره افزایش عملکرد تحصیلی: نقش تعدیلگری کیفیت آموزش
دکتر عباسعلی رستگار1، سید احمد محمدی حسینی 2، مهدی دهقانی سلطانی
1- دانشيار
2- ، hoseiniabbas72@yahoo.com
چکیده:   (2783 مشاهده)

هدف از این پژوهش مطالعه و بررسی تأثیر تصویر ذهنی اعتبار علمی دانشگاه بر نگرش دانشجویان در باره افزایش عملکرد تحصیلی با در نظر گرفتن نقش تعدیلگری کیفیت آموزش در دانشگاههای شهر کرمان بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاههای شهر کرمان بود که تعداد آنها در سال 1392، برابر با 42190 نفر بود. همچنین، حجم نمونه به­دست آمده برابر با 381 نفر بود که برای
به­دست آوردن آن از روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای و فرمول کوکران استفاده شد. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی بود. برای تجزیه و تحلیل داده­های پرسشنامه از آزمونهای چاو و تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. بر اساس یافته­ها نقش تعدیلگری مثبت کیفیت آموزشی بر رابطه بین تصویر ذهنی اعتبار علمی دانشگاه و نگرش دانشجویان به افزایش عملکرد تحصیلی تأیید شد. به علاوه، نتایج تحلیل مسیر وجود اثر معنادار تصویر ذهنی اعتبار علمی دانشگاه بر نگرش دانشجویان به افزایش عملکرد را نشان می­دهد. 

واژه‌های کلیدی: تصویر برند، افزایش عملکرد، کیفیت آموزشی، دانشگاه، ایران.
متن کامل [PDF 450 kb]   (2042 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: مدیریت آموزش عالی
دریافت: ۱۳۹۴/۸/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۴/۸/۱۳ | انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rastgar A, Mohammadi Hoseini S A, Dehghani Soltani M. The effect of university brand mental image on the attitudes of students toward performance improvement: the adjustment role of educational quality. IRPHE. 2015; 21 (1) :83-107
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-2571-fa.html

رستگار عباسعلی، محمدی حسینی سید احمد، دهقانی سلطانی مهدی. تأثیر تصویر ذهنی اعتبار علمی دانشگاه بر نگرش دانشجویان در باره افزایش عملکرد تحصیلی: نقش تعدیلگری کیفیت آموزش. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1394; 21 (1) :83-107

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-2571-fa.html



سال 21، شماره 1 - ( بهار 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3752