[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 21، شماره 3 - ( پاییز 1394 ) ::
جلد 21 شماره 3 صفحات 151-169 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی ابعاد و مؤلفه های مدیریت توسعه علوم انسانی؛ ارائه یک مدل مفهومی
وجیهه کریمی 1، دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم2، دکتر حمیدرضا آراسته2، دکتر محمدرضا بهرنگی2
1- دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی ، vajiheh_karimi59@yahoo.com
2- استاد استاد دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (2733 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و مؤلفه­های مدیریت توسعه علوم­انسانی، بررسی وضعیت موجود و ارائه مدلی مفهومی انجام شد. روش تحقیق ترکیبی و نوع تحقیق توصیفی پیمایشی بود و داده­ها از طریق سندکاوی، مصاحبه و میدانی جمع­آوری شد. جامعه آماری پژوهش اعضای هیئت­علمی دانشگاههای استان اصفهان بودند که در بخش کیفی با رویکرد نمونه­گیری هدفمند، تعداد 14 نفر و در بخش کمّی با استفاده از روش تصادفی، تعداد 245 نفر به­عنوان مشارکت کنندگان در پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع­آوری اطلاعات شامل مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تعیین پایایی و اعتبار ابزار اندازه­گیری نیز از آلفای کرونباخ، روایی محتوایی و همزمان استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده­های کیفی از روش داده بنیاد و داده­های کمّی از شاخصهای توصیفی، برازش و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. نتایج کلی پژوهش حاکی از آن است که مقوله محوری مطالعه حاضر مشتمل بر سه بعد و 23 مؤلفه است که با توجه به شرایط علّی، زمینه­ای و میانجی، راهبردهایی تدوین و مدل نهایی بر اساس آن ارائه شده است. 

واژه‌های کلیدی: مدیریت، توسعه علمی، علوم انسانی.
متن کامل [PDF 250 kb]   (2811 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: مدیریت آموزش عالی
دریافت: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۵/۳/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karimi V, Navehebrahim A, Arasteh H, Behrangi M. The identification of humanities development management dimensions and components and providing a conceptual model. IRPHE. 2015; 21 (3) :151-169
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-2689-fa.html

کریمی وجیهه، نوه ابراهیم عبدالرحیم، آراسته حمیدرضا، بهرنگی محمدرضا. شناسایی ابعاد و مؤلفه های مدیریت توسعه علوم انسانی؛ ارائه یک مدل مفهومی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1394; 21 (3) :151-169

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-2689-fa.html



سال 21، شماره 3 - ( پاییز 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731