[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 14، شماره 3 - ( پاییز 1387 ) ::
جلد 14 شماره 3 صفحات 69-95 برگشت به فهرست نسخه ها
روشی پیشنهادی در مدیریت بازاریابی پارکهای علم و فناوری
دكتر ناصر بامداد، دكتر غلامعلی فرجادی1، پریسا ریاحی 2
1- دانشيار
2- ، parisa.riahi@gmail.com
چکیده:   (11179 مشاهده)

پارکهای علم و فناوری  تسریع کننده روند رشد و توسعه اقتصادی دانش­محور منطقه­ای هستند. این سازمانها برای نیل به اهداف خود در جذب سرمایه­گذاری و توسعه شرکتهای دانش­بنیان در محل پارک و نیز تشویق و ترغیب نوآوری در منطقه میزبان تلاش می­کنند. با توجه به هزینه­های سنگین تأسیس و راه­اندازی این سازمانها، ناتوانی در جذب و حفظ شرکتهای دانش­بنیان ایجاد پارکهای علمی را با عدم توجیه اقتصادی روبه رو خواهد کرد. این امر توجه مدیران پارکها به برنامه­ریزی راهبردی بازاریابی را ضروری می­سازد. حتی اگر پارکهای علمی هنگام تأسیس دارای مزیت مکانی و جذابیت لازم نیز باشند، در صورت نبودن مدیریت مؤثر بازاریابی پایداری خود را برای بقا در رقابت مکانی از دست خواهند ­داد. از طرفی، به دلیل ویژگیهای محصول مکان پارکهای علمی، صرف استفاده از تئوریها و تجارب بازاریابی شرکتها­ی خصوصی و مؤسسات غیر­انتفاعی در بازاریابی پارکها اثربخشی لازم را نخواهد داشت. در این پژوهش تلاش شده است تا با استفاده از تجارب مدیریت بازاریابی مکان و نیز بررسی ادراکات طراحان و صاحبنظران پارکهای علمی ایران، الگویی از فرایند مدیریت بازاریابی مکان پارکهای علمی ارائه شود.

واژه‌های کلیدی: پارک علم و فناوری، مدیریت بازاریابی، بازاریابی مکان، توسعه اقتصاد محلی و توسعه اقتصاد دانش محور
متن کامل [PDF 256 kb]   (1843 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۸۷/۱۱/۱۳ | ویرایش نهایی: ۱۳۸۷/۱۱/۱۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bamdad N, Farjadi G A, Riahi P. A Model for Marketing Management of Science and Technology Parks. IRPHE. 2008; 14 (3) :69-95
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-296-fa.html

بامداد ناصر، فرجادی غلامعلی، ریاحی پریسا. روشی پیشنهادی در مدیریت بازاریابی پارکهای علم و فناوری. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1387; 14 (3) :69-95

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-296-fa.html



سال 14، شماره 3 - ( پاییز 1387 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3647