:: سال 23، شماره 2 - ( تابستان 1396 ) ::
جلد 23 شماره 2 صفحات 133-147 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه بین سبکهای تفکر و میزان خلاقیت با قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بوعلی سینا همدان
دکتر ابوالقاسم یعقوبی1، اعظم میرزاصفی 2
1- دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان
2- دانشجوی دکترای رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه بوعلی سینا همدان ، mitrasadeghi19@yahoo.com
چکیده:   (1490 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین سبکهای تفکر و میزان خلاقیت با قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا همدان بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا همدان بودند که به روش نمونه­گیری طبقه­ای تعداد 150 نفر به­عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع­آوری اطلاعات مربوط به سبکهای تفکر از پرسشنامه استاندارد استرنبرگ، برای سنجش خلاقیت از پرسشنامه محقق ساخته 37 سؤالی و برای سنجش قابلیتهای کارآفرینی از پرسشنامه محقق ساخته 39 سؤالی استفاده شد. داده­ها با استفاده از آزمون رگرسیون چندگانه از طریق نرم افزار آماری spss21 تحلیل شدند. نتایج در سطح معناداری P<0/05 نشان داد که سبکهای تفکر مولد می­توانند پیش­بینی کننده میزان خلاقیت و قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان  باشند. 
واژه‌های کلیدی: خلاقیت، کارآفرینی، سبک تفکر ساده، سبک تفکر مولد، ایران.
متن کامل [PDF 281 kb]   (832 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش عالی و کارآفرینی
دریافت: ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۸


XML   English Abstract   Print



سال 23، شماره 2 - ( تابستان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها