[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 12، شماره 4 - ( زمستان 1385 ) ::
جلد 12 شماره 4 صفحات 49-70 برگشت به فهرست نسخه ها
امکان‌سنجی کاربرد فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در برنامه‌ریزی درسی آموزش عالی
دكتر کوروش فتحی واجارگاه، ناهید آزاد منش
چکیده:   (14281 مشاهده)
در تحقیق حاضر امکان‎‎پذیر بودن استفاده از فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در حوزه برنامه‎ریزی درسی آموزش‎عالی بررسی و نیز امکان‎‎سنجی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند برنامه‎‎ریزی درسی آموزش‎عالی از دیدگاه سه گروه بسیار مهم و درگیر با این موضوع؛ یعنی استادان، متخصصان برنامه‎ریزی درسی و متخصصان فناوری اطلاعات تحقیق شده است. هدف تحقیق یافتن پاسخ به این سؤال بوده است که «امکان استفاده از تحولات نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات در قلمرو برنامه ‎ریزی درسی آموزش عالی تاچه اندازه و در چه زمینه هایی است؟» این پژوهش از نوع توصیفی است و برای جمع آوری اطلاعات مورد نظر، و آزمون سؤالات، از پرسشنامه استفاده شده است. پرسشنامه در شش بخش در مقیاس لیکرت و با سه گزینه تنظیم شد. یافته‎های تحقیق نشان داد که گروههای سه‎‎گانه مورد تحقیق اختلاف نظر زیادی در خصوص اهمیت کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایندهای برنامه‎ریزی درسی نداشته و بر این باورند که در موارد عدیده‎ای با توجه به امکان‎پذیر بودن رفع موانع و استفاده از عوامل تسهیل کننده و فرصت آفرین می‎توان کاربرد این فناوریها را در فرایند برنامه‎ریزی درسی امکان‎پذیر دانست.
واژه‌های کلیدی: فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه ریزی درسی آموزش عالی و امکان‌سنجی.
     
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۸۸/۷/۷
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fathi Vajargah K, Azadmanesh N. The Feasibility of ICT Application in Curriculum Development in Higher Education. IRPHE. 2007; 12 (4) :49-70
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-460-fa.html

فتحی واجارگاه کوروش، آزاد منش ناهید. امکان‌سنجی کاربرد فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در برنامه‌ریزی درسی آموزش عالی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1385; 12 (4) :49-70

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-460-fa.html



سال 12، شماره 4 - ( زمستان 1385 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3729