[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 12، شماره 1 - ( بهار 1385 ) ::
جلد 12 شماره 1 صفحات 61-78 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه مهارتهای سه‎گانه مدیران گروههای آموزشی با کیفیت آموزشی
دكتر عبدالرحیم نوه ابراهیم1، وجیهه کریمی
1- دانشگاه تربیت معلم تهران
چکیده:   (17149 مشاهده)
مدیران گروههای آموزشی به عنوان یکی از ارکان مدیریت در نظام آموزش‎‎عالی کمتر مورد ارزشیابی قرار گرفته‎اند، از این رو، در پژوهش حاضر ارتباط بین مهارتهای سه‎گانه (فنی، روابط انسانی و ادراکی) مدیران گروههای آموزشی دانشگاه تربیت معلم تهران در قالب 18 مهارت ویژه با کیفیت آموزشی گروه مربوط با توجه به شاخصهای 14 گانه آموزش‎عالی بررسی شده است. 172 نفر از 306 عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم تهران که در نیمه اول سال تحصیلی 85-84 در این دانشگاه تدریس می‎کردند، با به کارگیری روش تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. اطلاعات از طریق دو پرسشنامه محقق ساخته جمع‎آوری شد. پس از تجزیه و تحلیل داده‎های پژوهش و محاسبه همبستگی، وجود ارتباط معنی‎دار در سطح 05/0 بین مهارت فنی و ادراکی مدیران گروههای آموزشی با کیفیت آموزشی تأیید شد، ولی ارتباط معنی‎داری مبنی بر وجود همبستگی بین مهارت روابط ‎انسانی با کیفیت آموزشی در این پژوهش مشاهده‎‎نشد.
واژه‌های کلیدی: مهارتهای سه گانه مدیریت (فنی، روابط ‌انسانی و ادراکی)، ارزشیابی‏‏‏‏، کیفیت آموزش‎عالی و مدیران گروههای آموزشی.
     
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۸۸/۷/۸
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Navaebrahim A, Karimi V. A Study of Relationship Between Triple Skills of Department Chairs and Improvement of Educational Quality. IRPHE. 2006; 12 (1) :61-78
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-464-fa.html

نوه ابراهیم عبدالرحیم، کریمی وجیهه. بررسی رابطه مهارتهای سه‎گانه مدیران گروههای آموزشی با کیفیت آموزشی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1385; 12 (1) :61-78

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-464-fa.html



سال 12، شماره 1 - ( بهار 1385 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3781