[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 12، شماره 3 - ( پاییز 1385 ) ::
جلد 12 شماره 3 صفحات 37-55 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی سنجش نگرش دانشجویان نسبت به برنامه‎ریزی دروس معارف اسلامی
دكتر محمدرضا مجیدی، دكتر ابوالقاسم فاتحی
چکیده:   (9713 مشاهده)
در مقاله حاضر هدف پاسخ به این پرسش محوری است که به طورکلی، میزان موفقیت دروس معارف اسلامی در دانشگاهها از نظر دانشجویان چقدر است؟ تعداد 2100 نفر از دانشجویان به‎عنوان گروه نمونه از 36 دانشگاه دولتی (روزانه) و آزاد و از هشت استان کشور با استفاده از روشهای نمونه‎گیری تلفیقی تصادفی و طبقه‎ای انتخاب شدند. نتایج این تحقیق پیمایشی که با روش توصیفی و با استفاده از مقیاس سنجش طیف لیکرت انجام شده است، نشان می‎دهد که بیش از هشتاد درصد از دانشجویان با اصل وجود دروس معارف اسلامی در دانشگاهها موافق‎اند، اگرچه در خصوص محتوای این دروس و روشهای ارائه آنها انتقاد دارند.
واژه‌های کلیدی: دروس معارف اسلامی، دانشگاه، دانشجو و نگرش سنجی.
     
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۸۸/۷/۸ | ویرایش نهایی: ۱۳۸۸/۷/۸
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Majidi M R, Fatehi A. Measurement of Students’ Attitude toward Religion Course. IRPHE. 2006; 12 (3) :37-55
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-469-fa.html

مجیدی محمدرضا، فاتحی ابوالقاسم. بررسی سنجش نگرش دانشجویان نسبت به برنامه‎ریزی دروس معارف اسلامی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1385; 12 (3) :37-55

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-469-fa.html



سال 12، شماره 3 - ( پاییز 1385 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3752