[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 9، شماره 3 - ( پاییز 1382 ) ::
جلد 9 شماره 3 صفحات 87-124 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیلی بر کثرت و تنوع مفهوم تلفیق در حوزه برنامه درسی
دكتر پروین احمدی
، pahmadi@azzahra.ac.ir
چکیده:   (10906 مشاهده)
تلفیق برنامه درسی به معنای ارتباط دادن و درهم آمیختن محتوای برنامه درسی به منظور انسجام تجارب یادگیری فراگیران است. بررسی منابع تخصصی موجود در این زمینه، حاکی از آن است که تلفیق برنامه درسی همواره به شکل یکسان و واحد صورت نگرفته و طراحی برنامه درسی تلفیقی به روشهای گوناگون انجام شده است. کثرت و تنّوع مفهوم تلفیق در حوزه برنامه درسی باعث پیچیده شدن این مفهوم و منجر به بروز دشواریهایی در قلمرو آن گردیده است. در این مقاله، به بیش از بیست نمونه از این دسته بندیهای مختلف از رویکردهای تلفیق اشاره شده و، در پایان، دسته بندیهای گوناگون، تحت عنوان سه محور اساسی، آورده شده‎اند که این خود حاکی از یک جمع‎بندی کلی در این زمینه است.
واژه‌های کلیدی: برنامه ریزی درسی، تلفیق، برنامه درسی تلفیقی، میان رشته ای، چند رشته ای، فرا رشته ای.
     
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۸۸/۷/۱۸ | ویرایش نهایی: ۱۳۸۸/۸/۱۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi P. Analysis of the Numerousness and Variety of Integration Concept in the Curriculum. IRPHE. 2003; 9 (3) :87-124
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-524-fa.html

احمدی پروین. تحلیلی بر کثرت و تنوع مفهوم تلفیق در حوزه برنامه درسی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1382; 9 (3) :87-124

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-524-fa.html



سال 9، شماره 3 - ( پاییز 1382 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3764