[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 8، شماره 3 - ( پاییز 1381 ) ::
جلد 8 شماره 3 صفحات 117-143 برگشت به فهرست نسخه ها
توسعه آموزشهای علمی – کاربردی: مفهوم، جایگاه و مدل مفهومی
سید حمید خداداد حسینی
، Khodadad@modares.ac.ir
چکیده:   (7716 مشاهده)
نظر به اهمیت آموزشهای علمی – کاربردی از جهات مختلف و افزایش تحصیل کردگان دبیرستانی و دانشگاهی، یکی از مهمترین مسائل دولت جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر، مسأله اشتغال،‌ بویژه اشتغال تحصیل کردگان دبیرستانی و دانشگاهی است. از این رو در سالهای اخیر، حرکت وسیعی در جهت بکارگیری آموزشهای علمی – کاربردی به منظور مواجه با این مسأله و نیز تغییرات سریع و یا در سطح ملی و جهانی صورت گرفته است. لیکن، به نظر می رسد ناهماهنگی این نوع آموزشها با برنامه های توسعه اقتصادی کشور، فقدان قانون نظام آموزشهای علمی – کاربردی، مدون نبودن سیاستها و راهبردها در زمینه امکانات سخت-افزاری و نرم افزاری و پراکندگی و فقدان یک برنامه جامعه آموزشی، موجب نارساییهایی در سیستم آموزش علمی- کاربردی کشور شده است. در مقاله حاضر هدف آن است تا ضمن اشاره کلی بر زمینه هایی چون نیروی انسانی، اشتغال و آموزشهای علمی – کاربردی به اهمیت موضوع پرداخته و با توجه به جایگاه آموزشهای علمی – کاربردی، مدلی مفهومی در این رابطه ارائه نمود.
واژه‌های کلیدی: اشتغال، آموزشهای علمی – کاربردی، مدل پیشنهادی
     
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۸۸/۹/۲۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


خداداد حسینی سید حمید. توسعه آموزشهای علمی – کاربردی: مفهوم، جایگاه و مدل مفهومی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1381; 8 (3) :117-143

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-568-fa.html



سال 8، شماره 3 - ( پاییز 1381 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3662