[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 13، شماره 1 - ( بهار 1386 ) ::
جلد 13 شماره 1 صفحات 27-52 برگشت به فهرست نسخه ها
معیارهای تولید دروس الکترونیکی و استانداردها با توجه به جایگاه آنها در یادگیری الکترونیکی
دکتر سیدعلی اکبر صفوی 1، مجید باوقار، حسین غفاری
1- ، Safavi@shirazu.ac.ir
چکیده:   (11983 مشاهده)

مؤسسات آموزشی در سراسر دنیا اصول و معیارهایی را برای تضمین کیفیت درسها و برنامههای یادگیری الکترونیکی انتخاب میکنند.شرکتها و صنایع مرتبط با محصولات یادگیری الکترونیکی نیز معیارهایی را انتخاب می کنند، اما تأکید آنها عمدتاً بر قابلیت استفاده مجدد اجزای محتواهای تولیدی و نیز قابلیت انتقال آنها بین محیطهای نرم افزاری مختلف است. از طرفی، بین این دو دیدگاه درخصوص بحث کیفیت تفاوتهای عمدهای وجود دارد، گرچه شباهتهایی نیز دارند.از سوی دیگر، مؤسسات آموزشی،سیاستگذاران و شرکتهای فعال در زمینه یادگیری الکترونیکی نیاز دارند که در ابتدا درک صحیحی از این مفاهیم داشته باشند و سپس، متناسب با اهداف و نیازها استانداردها و معیارهای لازم را در انتخاب، خرید، تولید یا به کارگیری محتواها و دورههای درسی الکترونیکی خود در نظر بگیرند.  در این مقاله ضمن بیان مفاهیم مربوط و تحلیل مختصر معیارها، راهبردهاواستانداردهای مربوط به هریک از دیدگاهها بررسی و سپس، راهنمایی و اصول اولیه موردنیاز درتعیین مشخصههای تولیدات محتواهای الکترونیکی و چگونگی انتخاب آنها ارائه ‎شده ‎است.

واژه‌های کلیدی: فناوری اطلاعات، یادگیری الکترونیکی، محتوای الکترونیکی، استانداردها و معیارها
متن کامل [PDF 476 kb]   (1396 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی |
دریافت: ۱۳۸۵/۶/۱۵ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۴/۷/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۴/۷/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Safavi A A. E-content Criteria and Standards from E-learning Perspective. IRPHE. 2007; 13 (1) :27-52
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-60-fa.html

صفوی سیدعلی اکبر، باوقار مجید، غفاری حسین. معیارهای تولید دروس الکترونیکی و استانداردها با توجه به جایگاه آنها در یادگیری الکترونیکی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1386; 13 (1) :27-52

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-60-fa.html



سال 13، شماره 1 - ( بهار 1386 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731