[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 13، شماره 1 - ( بهار 1386 ) ::
جلد 13 شماره 1 صفحات 157-176 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نگرش استادان و دانشجویان به یادگیری الکترونیکی: پیمایشی در دانشگاه های دارای آموزش الکترونیکی در ایران
دکتر میرعلی سیدنقوی
، asnagavi@yahoo.com
چکیده:   (14164 مشاهده)
روند استفاده از آموزش الکترونیکی به سرعت در حال افزایش است. هر چند به محیط های یادگیری الکترونیکی به عنوان پدیده‎ای مطلوب نگریسته می شود، اما پژوهش اندکی در باره نگرش استادان و دانشجویانی که در این زمینه کار می کنند، صورت گرفته است. هدف از این پژوهش بررسی نگرش استادان و دانشجویانی است که در دانشگاه های کشور از این فناوری استفاده می کنند. بر این اساس، 95 پرسشنامه برای استادان و 161 پرسشنامه برای دانشجویان ارسال شد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها مشخص شد که استادان نگرش مثبتی به یادگیری الکترونیکی به عنوان ابزار کمک آموزشی دارند. در این خصوص، احساس مفید بودن و خودکامیابی استادان مهم‎ ترین عامل تمایل آنها به استفاده از یادگیری الکترونیکی بوده است. بر اساس نگرش دانشجویان عواملی نظیر استقلال، راهنمایی استادان و آموزش چندرسانه ای مهم ‎ترین متغیرهای موثر بر نگرش آنان از موثر بودن آموزش های الکترونیکی است.
واژه‌های کلیدی: یادگیری الکترونیکی، نگرش، خودکامیابی و آموزش چندرسانه ‎ای
متن کامل [PDF 240 kb]   (1537 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش عالی
دریافت: ۱۳۸۵/۶/۱۵ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۴/۷/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۴/۷/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Naghavi M A. Study of Teachers and Students Attitude toward E-learning:Surveying in Iran’s E-learning Universities. IRPHE. 2007; 13 (1) :157-176
URL: http://journal.irphe.ir/article-1-66-fa.html
سیدنقوی میرعلی. بررسی نگرش استادان و دانشجویان به یادگیری الکترونیکی: پیمایشی در دانشگاه های دارای آموزش الکترونیکی در ایران. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 1386; 13 (1) :157-176

URL: http://journal.irphe.ir/article-1-66-fa.html

سال 13، شماره 1 - ( بهار 1386 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 791 queries by yektaweb 3535